Stap mee naar onze nieuwe mobiliteit!

Tussen Bevel en Nijlen toegelaten snelheid beperkten tot max. 50km/u - 6 argumenten: zie hieronder

Vertel kort waarom je dit idee belangrijk vindt.

1)\tIn de huidige plannen zou er 70 km/u gereden mogen worden over een afstand van 1 à 2 km. Waarom chauffeurs aanmoedigen om hun snelheid op te drijven als ze al heel snel op de rem moeten gaan staan als ze de dorpskern (Nijlen of Bevel) binnenrijden. De meeste gemotoriseerde voertuigen passeren ons adres ook aan een hoge snelheid. 2)\tEr moet in de twee richtingen op één enkel fietspad gefietst worden. Als fietsers elkaar kruisen is het altijd extra opletten want dan is de breedte niet altijd comfortabel. Bovendien moet het fietspad tegelijk als voetpad dienstdoen en deze combinatie is verre van ideaal qua veiligheid. 3)\tOmdat er slechts aan één zijde van de weg een fietspad is, moeten veel fietsers de baan oversteken om zich naar dat fietspad te begeven (alle fietsers die uit de Legebaan komen, alle fietsers die aan de kant van de straat wonen waar het fietspad zich niet bevindt. 4)\tEr is veel fietsverkeer op de Bevelsesteenweg van en naar tenniscentrum Molenbos. 5)\tEr is veel fietsverkeer van scholieren middelbare scholen: naar Berlaar (H. Hart van Maria) en naar Nijlen (o.a. Githo). Zij rijden bij voorkeur of meestal met twee naast elkaar – zie opmerking 2. 6)\tTer hoogte van de Legebaan steken enorm veel fietsers die de fietsknooppunten volgen de Bevelsesteenweg over (knooppunt 24 situeert zich daar). 7) Het gaat wel om een 'dragende weg' en kan vergeleken worden met de Kesselsesteenweg waar de maximumsnelheid ook 70 km/uur is, maar op die steenweg is dat veel meer verantwoord, o.a. door meer verkeer en fietspad aan beide kanten van de weg, meer gescheiden van de rijbaan.